fredag 20 april 2012

Sista helgen innan sjösättning...

Hopparknä?
... och det kalla skitvädret ska fortsätta.
Men vi ska nog få Adastra i sjön ändå.

Jag har skadat ett knä och kommer inte kunna arbeta stående på dito varför fortsatt byggnation inombords med värmesystemet bla är uteslutet just nu.
Men hela båtens utsida finns ju kvar att fixa med så jag lär inte bli arbetslös i alla fall.
Visste ni förresten att det finns löparknän och hopparknän? Jag vet inte vad jag har för knä, ska till naprapat på måndag får jag se vad det heter.







Magnus börjar känna av sitt diskbråck också.
Ja, ni som följt med oss genom åren känner nog igen det här - aldrig en vår utan skador som stör oss. Jag får skylla mig själv denna gång som började jogga för häftigt, gör man inte ostraffat i min ålder.

Var på ortopedakuten och blev undersökt av samma läkare som tog emot mig för två år sedan när jag kom in på spineboard med ambulans så i det perspektivet är allt toppen!
Nu slut med gnäll. I morgon ska det bli ett bygginlägg istället.

2 kommentarer:

Tobias sa...

Hoppsan, så det kan gå, önskar ett snabbt tillfrisknande!

CoM sa...

det önskar vi också. Röntgen visar att jag inte har förslitningar i alla fall. Bra i min ålder så det ska nog bli bra. Magnus rygg ser dock förskräcklig ut på magnetkameran men han klarar sig hyfsat ändå.
Cia